Hockey vs Fotboll?

Den egentliga anledningen till att jag gick på denna match var att vi på en after work diskuterade vad som är bäst att se live: hockey eller fotboll. Jag höll stenhårt på att hockey är roligast, tills jag kom på att jag aldrig varit på någon elit-fotboll. Så upp till bevis, vad är egentligen bäst? Här kommer utvärderingen av kvällen:

Positivt
Friska luften
+ "Vi älskar IFK"-låtarna och absoluta favoriten: vifta med din sko-grejen. Vi fattade inte varför, men det såg roligt ut!
+ Att lillebror blev avundssjuk på att jag var på fotbollsmatch
+ Alla kvinnliga kravallpoliser, vi tänkte hoppa av apotekareprogrammet och bli coola polisbrudar.
+ Stämningen
+ Roligare än att se fotboll på tv, nu kunde man roa sig med att titta på folk, undvika cigarettrök, fundera över måsarna som flög över planen och spana lämplig fotbollskille åt Frida (så att vi får sitta i VIP-logen).
+ Inte lika gruffigt som hockey
Negativt
- Lite kallt, trots mössa, vantar, tjock tröja under trenchen och limegröna raggsockar.
- "Hata AIK"-låtarna
- Att IFK förlorade
- Inget thé såldes i kioskerna
- 20kr för en (smaklös) korv med bröd
- Jag gör bort mig och pratar om han som har namnet "Panaxia" på ryggen.. "ehm, det är inte hans namn utan deras sponsor, det står på alla tröjor", vi bjuder på den!
Summering: Det blev ungefär lika mycket negativt än positivt. Hockeyn är nog fortfarande min favorit. Mindre arenor gör att stämningen blir mer påtaglig, det händer lite mer i hockey och så är det ju något speciell med att heja på sitt ursprungs-stadslag, dvs LHC.

image9image10
(Lånar av Fridas bilder) Till vä. Änglarna Till hö. Det är kallt men jag och Frida är lika glada för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0