Solisar vs. Skor

Känns som mitt liv den här veckan har varit jobb, jobb och jobb. Tur att jag har en sötnos här som lyser upp vardagen!
Idag var vi på stan och letade skor och solglasögon. Fredrik hittade sina solglasögon i tredje butiken vi var inne i och skorna i butik nummer 4, orättvist. Själv har jag provat hundratals från Prestige och andra okända märken, men inga satt bra. Jag såg bara ut som en bulldog.
Efter en timme på glasögonjakt svänger vi in på Synoptik (Fredriks förslag så klart) och där hittar jag de perfekta solisarna! Pilgrim är inte ett av mina favoritmärken men dessa var helt perfekta. Inget bling-bling, inte för stora, gulddetaljer istället för allt silver och lagom mörka! (se bild nedan) Jag provar och testa, tänker och funderar, vänder och vrider. Tillslut säger Fredrik som han alltid gör när vi är ute och shoppar: "Pengar är till för att spenderas, de är jättesnygga och varför skulle du då inte köpa dem? Gå nu, köp dem, gå till kassan." Så nu är de mina och jag är jättenöjd! Väntar bara på sommarvädret som skulle infinna sig i helgen. Visst skiner solen men det är burr-kallt ute.. Skorna får vänta till en annan dag.
Nu väntar ännu en lördagskväll på ICA.
image34

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch, vad snygga de var du... Det där var inte snällt. Nu vill jag ju också ha nya solglasögon - inte alls bra efter min runda på stan idag..

2007-04-28 @ 18:20:26
URL: http://chokladsemla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0