Var är alla manliga bloggare?

Min nya grej när jag har tråkigt är att kika på blogg.se Mest Aktiva-lista. Väldigt intressant att under en minut ta in en persons liv och tankar för att sedan hoppa vidare till en ny bloggare. Som en dusch av värderingar och livssituationer.

Men det som slår mig är att alla bloggare är tjejer..inte en enda kille som vill dela med sig av sina liv. Var gömmer de sig? Okej, jag vet, killar är inte de bästa på att dela med sig av sina känslor. Men en liten blogg med manlig avsändare som handlar om grabbiga grejer som fotboll och datorer..och annat trååkigt..ojdå, det där var kanske inte bästa sättet att få dem att börja. Ja men ni förstår vad jag menar. Ger mig ut på manliga bloggare-jakt!

10 minuter senare.. Ooops fastnade på Camilla Läckbergs blogg.. 

15 minuter senare.. Nu har jag hittat min första manliga blogg, men insåg precis att jag genom att länka till honom och samtidigt kommentera skulle kritisera så han får förbli anonym, vi kan kalla honom.. X (fantasilöst jag vet). X försöker faktiskt beskriva sina känslor, men det blir bara tragiskt och jag får obehagskänslor. Eller så är inläggen tvärtemot helt känslofria konstateranden. Nej, det här bådar inte gott.

18 minuter senare.. Så lång tid tog det att hitta en rolig kill-blogg. Den här tyckte jag om, inte så mycket att den bookmarkas men han fick ett leende av mig.

Mission completed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0