Sjusovare i lägenheten

Skriver jättetyst på min dator så att min gäst inte ska störas. Klockan är i och för sig nästan 10 och det borde vara dags att vakna.
Igår var den stressigaste kvällen både jag och Lovisa upplevt. Vi höll till och med på att komma försent! Då är det illa. Såhär gick det till. Vi hade bokat ett litet bord på Meze i Vasastan till halv åtta. Fem minuter tidigare (som alltid) dyker vi upp och får slå oss ned. 3 minuter senare har vi beställt, eftersom vi tjuvkikat på menyn tidigare på hemsidan och visste vad vi ville ha. 45 minuter senare har vi fortfarande inte fått vår mat. Det hade inte varit ett jätteproblem om vi inte hade biljetter till Harry Potter och var tvungna att åka till Bergakungen klockan tio i nio. När klockan närmar sig halv kommer äntligen maten och vi har en kvart (!) på oss att äta upp. (nu gick hon upp) Jag tror det var jättegott men jag var mer fokuserad på att sleva in maten och tugga. Med magknip skyndar vi oss till bion och hinner faktiskt att köpa godis.
Filmen var mäktig. Den nya regissören använder sig av mycket specialeffeker och datagjorda ting och resultatet blir en riktigt snygg film. Innehållet däremot var lite tunt. Det kändes mest som en transportsträcka till nästa bok. Men helt klart godkänd! Nu ska jag bara låta bli att läsa vidare i nya boken och kanske plugga lite? På den här omtentan kommer ingen skicklighet användas utan endast tur...

image155
image156

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0