Sömnpiller i pocketform

image140Min nuvarande kvällslektyr är Magnus Florin's 3 verk Trädgården, Syskonen och Cirkulation. De två förstnämnda nominerades till Augustpriset och Syskonen utsågs av P1-lyssnarna till årets bästa roman.
Jag håller inte riktigt med, har hunnit halvvägs genom Trädgården som handlar om Linnés liv under den tiden då han och hans kompis klassificerade växt- och djurriket (actionfyllt alltså) och troligen finns det någon djupare mening som man ska uppfatta för jag fattar noll.

Jag citerar:

Trädgårdsmästaren berättar för Linné en historia:
- Det var en man som stängde in sju getter i en koja. Getterna dog av svält i kojan. Gubben gick inte in dit förrän efter sju år. Då insjuknade gubben och låg sjuk i sju år.
Linné:
- Varför talar du med mig om getter?

Hur ska man tolka det??
Syskonen ska handla om en apotekarson som tar över Apoteket Lejonet efter sin fader, jag hoppas att den är bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0