What to do?

Dilemma: Chips är ruskigt gott men jag vill inte bli fet.
Teaser: 1 m framför mig står en öppnad påse chips med lättsaltade läckerheter.
Anledning till tröstätande: Ensam hemma en fredagkväll.
Borde inte äta: Eftersom jag åt Grillspett med Parmesanpanerad potatis och feta såser på Santinis.
Tristess-ätning: Har bara kanal 1, 2 och 4 och det går inte ett skit som jag vill titta på.
I munnen: Vattnas det vid tanken på knapriga, salta och himmelska potatisflarn.
I huvudet: Fightas min vilja och mitt bättre vetande.
I magen: Lagras fettet.
Kompromiss: Om jag äter chips nu måste jag ut och gå imorgon. Minst en timme.
Fråga: Kommer jag verkligen göra det?
Lösning: Lägger mig under en filt och knaprar chips. Man lever bara en gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0