Sommarflört: Droger

Hård första dag har det varit.
1. Har hälsat på alla 30 personer som jobbar på Droganalys och kommer ihåg max 4 namn. Såhär lät dialogen i den en och halv timme som det tog att hälsa på alla.
Chefen: Det här är X.
Jag: Hej, jag heter Therése (skakar hand) och ska jobba här i sommar
Chefen: Hon är Evamarie's dotter (Jag: tack för den, lätt att inte bli placerad i mamma-fixade-jobbet-facket nu)
X: Aaaaha/Ser förbryllad ut/Åh, vad du är lik din mamma/pappa. Välkommen!
Jag: Tack, tack
2. Suttit och tittat på en tjej som gjorde 3 moment om och om igen. Hon var jättetrevlig men det blev lite trist efter tag.
3. Hjälpt till att väga och färgbestämma 11 kg amfetamin. "Är den ljusrosa tycker du? Eller kanske mer aprikos? Eller ska vi kalla den ljusljusrosa?"

Men jag kommer nog att trivas alldeles utmärkt. Alla är jättetrevliga och pratglada. Tempot är lågt och stämningen i labben är harmonisk. Imorgon ska jag lära mig att mortla och bli person nummer 3 på våningen som kan hantera "Roboten".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0