Överlämningsmiddag

image39Gårdagen var riktigt lyckad! Nu har fanat förts vidare och vi tituleras nu gamla Cerebellum.
Till förrätt serverades Skaldjurssoppa och vitlöksbröd, varmrätten bestod av Potatisgratäng, Fläskfilé och underbar rödvins/chili/chokladsås. Pricket över i var efterrätten, Apelsin och Yoghurtröra i lyxiga Chokladformar och till det Fruktsallad.
Under middagen utspelades en kamp mellan Grekland och Cypern i Schlager-kunskap. Ehm, inte mitt bästa ämne kanske. Mitt stackars lag Cypern förlorade trots storartade insatser. Fusk?
Mina favoriter under kvällen:
- I köket 30 min innan vi ska servera förrätten upptäcker vi att vegetarianernas rotfruktssoppa smakar äckel-päck (någon ingrediens måste varit riktigt dålig) och uttrycket koka soppa på en spik får en helt ny innebörd. Men vi lyckades!
- En toastis har fått en, ja vad ska vi kalla det.. lapdance är nog närmaste ordet, och utbrister "Ja, käre barn"
- På väg hem under natten, kille uttalar sig om tjejer: "Ja antingen får de faktiskt vara pangsnygga och ointressanta eller fula och intressanta, annars funkar det bara inte!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0