Pie virgin

Hmm, det är inte så genomtänkt att bestämma sig för att göra paj till lunch och sedan vänta tills man blir hungrig med att börja göra den. Särskilt inte om man som jag är paj-oskuld och inte hade en aning om hur lång tid det tar att paja. Först ska man göra pajdeg och sedan ska den vila (?) i 30 min, grönsaker ska hackas och förvärmas i ugn och....FK! Nu glömde jag förgrädda pajskalet innan jag hällde i allt och skjutsade in i ugnen..ojdå. Det blir nog jättebra ändå.
Den här pajen blir lite nyttig + onyttig. Hittade ingen Kesella till skalet så det är bara smör, men det är gjort på dinkelmjöl, sedan råkade det ramla ned lite ost i äggstanningen fast bara nyttiga grönsaker och lite barbecuestekt kyckling annars.
Nu tickar köksklockan och om ca 15 min får jag äntligen äta lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0