Sagan om flickan och den stora stygga materiella världen

image44Stackars flickas söta lilla mobil blir knäpp. Hon sitter hemma och är duktig och pluggar men måste avbryta detta för att åka ned på stan och lämna in sin mobil. Lånetelefonen hon får är från medeltiden och stor som ett hus. För att finna tröst går den lilla tjejen till HM för att använda sin värdecheck på 50kr, det är det enda hon ska spendera. 50kr på ett armband eller något liknande.

Vår hjältinna söker genom smyckesavdelningen men hittar inget som passar. "Kanske ska jag gå upp en trappa och titta lite på kläderna, jag behöver ju faktiskt en solgul top till nästa sittning och hittar jag den nu slipper jag åka ned på stan nästa vecka", tänker hon smart som hon är. Upp för rulltrappan bär det av. Oj! Där ligger ett par supersöta gråa cityshorts, swish! Nämen, vilken söt vit topp, swish! Vad var det nu jag skulle ha? Jo en gul top, där. Swish! In i omklädningsrummet.. och sen till kassan med grejer som lätt hamnade över de 50kr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0