Ett nej är ett nej är ett nej

Så fort det står Ica på mobildisplayen ökar min hjärtfrekvens. De samtalen är aldrig trevliga. Inte i dag heller: "X är sjuk, kan du jobba för henne 15-22 idag?" Nej, jag är upptagen. Min upptagenhet består i och för sig i pluggande och sedan drinkkväll på Bliss. Men är det en dålig orsak? Har man planer så har man. Tillslut var det bara jag kvar av hela arbetslaget som "faktiskt egentligen" kunde jobba (de andra var på bröllop, i london m.m.). Jag stod kvar vid mitt nej. (Till mitt försvar är det första gången jag säger nej när någon är sjuk.) Så nu får chefens son ta det mysiga lördagkväll-passet. Stackarn. Jag hade lite dåligt samvete ett tag, men det försvann med en chokladbit.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vilken tur det du! Vad bra du är! Det här ska jag länka till Karin..... ;)

2007-10-20 @ 19:16:06
URL: http://chokladsemla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0