Hysteri

image180Det började för kanske 4 (?) år sedan med små söta rosa band som skulle sättas på kavajslaget. Fortsatte med lite glittrigare broscher. För att i år explodera i cornflakes-paket, nagellack, toppar, paraplyn och jag vet inte vad som vid inköp ger en liten peng till bröstcancerforskningen. Allt sammans verkade lite väl mycket tills jag fick ett brev från Resurs Bank (det här är verkligen droppen som får bägaren att rinna över). Där de ville att jag skulle skaffa mig ett bankkort med kredit på 20 000kr. Och samtidigt stödja bröstcancerfonden. Om de tror att jag skaffar ett kreditkort bara för att det är en liten rosa grej på den tror de fel. Vill man skänka pengar kan man väl göra det utan att behöva få ett kort/paraply/sminketui på köpet? Måste man skylta med att man är "duktig" och skänker pengar?

Kommentarer
Postat av: Christine

Vi banker drar i alla trådar vi kan ;) Haha, nej, det där var faktiskt rätt genomskinligt!

2007-10-10 @ 12:03:44
Postat av: Lovisa

Fast kortet var ju ganska sött...

2007-10-10 @ 15:41:26
Postat av: Karin

Precis! Och dessutom alla andra cancerformer?

2007-10-10 @ 16:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0