Fy skäms!

image251En sak som var riktigt dåligt med MC-mässan var godisutbudet. Som liten följde jag med Mamsen på bilmässor och där fanns det massa godis i olika sorter och färger. Varenda monter hade minst en skål med karameller som de gärna delade med sig av till söta lilla mig. På MC-mässan såg jag 2 skålar. Över 200 utställare och 2 godisskålar. Fy skäms!

Hojtorget.se var den ena av godisutdelarna. Där fick man till och med en liten ask. Jippie, tänkte jag och stoppade in av godisarna i munnen. Glädjen utbyttes snabbt mot besvikelse. Det var som att äta socker med karamellfärg, inte gott! Så inte gott att jag utan att ta en till bara la ner asken i väskan.

Nu är det så att jag (och många med mig) blir väldigt sockersugna när de har ätit mat. Jag åt precis lunch och medan jag rotade i skåpen efter nån efterrätt kom jag ihåg denna lilla ask. Och vet ni vad? Jag har ätit upp hela asken! Det gäller alltså att vara riktigt desperat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0