Jag är ingen Emilia

Igår kunde det ha hänt. Jag kunde ha fastnat på riktigt. Jag kunde genomgått förvandligen. Som tur var hände inte detta. Chalmers pubrunda var inget för mig. Och vi försökte verkligen ge det en chans. Hälsade på kemi, maskinteknik, blev nekade att gå (okej då smita) in på väg o vatten och smög ned till gasquen. Men vi passade inte riktigt in.. Halleluja på det!

Trots att jag inte är det minsta bakis (gårdagens löfte till mig själv) sov jag till 11 och snart ska jag äta pizza. Kommer ni ihåg radio Match's helgtuta? Jag har en mental sådan, tuuuuuuuut!

Wikipedia:

Emil och Emilia, benämning på Chalmerister.

Namnet sägs komma från tidigt 1900-tal, då en chalmerist vid namn Emil var ovanligt populär bland det motsatta könet. Detta ledde till att även andra chalmerister började presentera sig som Emil. När senare en kvinnlig variant krävdes bildades Emilia.

Emils flickvän har ibland kallats för Emma (såvida hon inte var en Emilia). Någon manlig motsvarighet till Emma är inte känd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0