Plingeling

Klockan är 10.32. Plötsligt ringer min mobil. "Jag viiill inte börja jobba tidigare!", utbrister jag innan jag sett vem som ringer. Och visst är det Ica som blinkar på displayen.
"Hej, vi är sjuka. Kan du komma in tidigare?", säger chefen. Tankarna snurrar i mitt huvud, jag var ju snäll och jobbade extra i torsdags, jag måste verkligen plugga, men de är ju sjuka och det är ju inte snällt att bara säga nej då...
"Säg nej!" Det är sambon som har uttalat sig i frågan, han stärker mitt mod och jag säger
"Jag måste faktiskt plugga i dag".
"Okej, men kan du komma in en timme tidigare?"
"Jo visst det går väl bra" hör jag mig själv säga.
Jäkla skit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0